joi, 1 mai 2008

Cosmina si Sfinta Sarbatoare a Invierii Domnului

In fiecare an, cand se apropie Sfanta Sarbatoare a Invierii Domnului, gandul ma duce inapoi in timp la vremea cand bunica m-a invatat sa incondeiez oua rosii… neaparat in Joia Mare, ca doar asa se pastreaza cel mai bine. Parca o vad si acum, langa soba, topind ceara si povestindu-mi despre cat de frumos o sa fie la biserica.
Zambesc si acum, cand imi aduc aminte cat de frumos mirosea toata casa a cozonaci, a primavara si a… Lumina…, pentru ca Pastele este o sarbatoare a luminii pe care fiecare o purtam in suflet si pe care, o data pe an, o impartasim cu cei dragi, chiar daca ne sunt aproape sau nu… chiar daca ne privesc de undeva de sus.
Avem timp in tot restul anului sa alergam la serviciu, sa ne enervam ca traficul este infernal sau ca autobuzul este prea aglomerat… De Paste insa, trebuie sa ne amintim de lucrurile minunate care ni se intampla in fiecare zi, de zambetul plin de dragoste al mamei, de privirea care spune totul, a iubitului… de bucuria colegei de birou, careia i-ai facut un compliment… de toate maruntisurile peste care, din cauza ca suntem prea ocupati trecem nepasatori sau avem senzatia ca ni se cuvin.
Iar cel mai bun loc unde poti sa faci toate acestea, este in jurul mesei de Paste, in mijlocul careia trebuie sa se afle neaparat Lumina pe care ai adunat-o de-a lungul timpului si pe care ai purtat-o cu grija, in causul palmelor, de la biserica pana acasa.
O alta bunica, a iubitului meu de data asta, m-a invatat ca in orice lucru pe care il faci, trebuie sa pui si “un pic de suflet”. Este, deocamdata, cea mai buna reteta pe care am primit-o si care functioneaza de fiecare data. Anul acesta am pus-o in aplicare, atunci cand, pentru masa de Paste am pregatit ceva bun, cu ajutorul din bucatarie “Gold Pasticer”. De data aceasta, de Paste am facut Bigne (choix a la crème sau mini eclere).


Am luat Bigne de la Gold Pasticer si am facut crema de mai jos:

RETETA CREMA DE BIGNE

● 1 l lapte
● 800 gr zahar tos
● 6 oua
● 160 gr faina
● 50 gr de unt
● ½ baton vanilie
● 2 pachete zahar vanilat
● 1 varf cutit sare

Se separa galbenusurile de albusuri, albusurile se bat spuma adaugandu-se treptat 100 gr de zahar. Galbenusurile se freaca cu 200 gr zahar, se amesteca cu faina si 125 ml lapte rece. 875 ml lapte se pun la fiert cu batonul de vanilie, dupa ce e fiert se pune la Bain marie, se bate cu telul si se adauga 50 gr de unt. Se ia de la Bain marie, se ia de la racit, se amesteca cu albusurile spuma si in final se adauga galbenusurile.


Am taiat bigneurile in doua, le-am umplut cu crema, le-am pudrat cu zahar, le-am pus la frigider si le-am servit peste o ora.
Va doresc tuturor un Paste Fericit si aduceti-va aminte, intotdeauna sa fiti Lumina, atat pentru voi insiva, cat si pentru cei din jur!

Cu drag Cosmina!

Niciun comentariu: